Easter eggs czyli tzw. jaja wielkanocne to ukryte lub jawne, często humorystyczne nawiązania do znanych postaci, tekstów popkultury, wydarzeń historycznych. Tradycyjnie, jak w przypadku poprzednich odsłon cyklu, gra zawiera multum odniesień i małych żartów / mrugnięć okiem ze strony twórców.
Ciekawe imiona NPC i nazwy własne
Imię/Nazwa | Lokacja | Opis |
---|---|---|
Alvar | --- | Nazwa państewka mroczych elfów to po prostu "elfy" po staroskandynawsku. |
Arion Łowca | Ravenshore | To odniesienie do greckiego mitu o Orionie, olbrzyma będącego wspaniałym myśliwym, synu Posejdona i Euriale. |
Asael Fromago i Eldenbrie | Alvar | Nazwisko tego pana oczywiście pochodna słowa "fromage", czyli sera po francusku. Jeden z poszukiwanych przysmaków to Eldenbrie (gdzie Brie to rodzaj sera), co można przełożyć dosłownie na Stary Brie. |
Black Current | Wymiar Wody | Imię tego żywiołaka to gra słów nawiązująca do "blackcurrant", czyli czarnej porzeczki po angielsku. |
Clausewitz | Wyspy Krwawego Sztyletu | Imię tego admirała do spółki z pozostałymi dowodzącymi akcją piratów na wyspach pojawia się w grze "Trade Wars 2002". Przede wszystkim, jest to również odniesienie do pruskiego generała Carla von Clausewitza. |
Charles Quixote | Wąwóz Garoty | Oczywista aluzja do Don Kichote'a, bohatera powieści Miguela de Cervantesa. |
Czarna Kompania | Shadowspire | Nazwa tawerny nekromantów pochodzi od cyklu książek Glena Cooka, przedstawiających losy grupy najemników działających jako "Black Company". |
Dyson Leyland | Shadowspire | Ta postać jest odniesieniem do Mylesa Dysona z filmu "Terminator 2: Dzień Sądu", w reżyserii Jamesa Camerona. |
Eep | Ravenshore, Wąwóz Garoty, Splądrowane Pustkowia | Nazwa tego kultu to onomatopeja przywodząca na myśl pisk gryzoni. Ponadto wszystkie trzy lokalizacje swoim kształtem nawiązują do sera, szczura i myszki Miki. |
Elsenrail i Glomenthal | --- | Inspiracją dla tych dwóch mieczy były bliźniacze Mournblade i Stormbringer, występujące w sadze o Elryku z Melniboné autorstwa Michaela Moorcocka. |
Gildia Nekromantów | Shadowspire | Mapa gildii została zaprojektowana w ten sposób, by przypominać statek kosmiczny Enterprise z uniwersum "Star Trek". |
Księga Khela | Shadowspire | Nawiązuje do celtyckiej Księgi z Kells, będącej religijnym, bogato ilustrowanym manuskryptem powstałym około IX wieku. |
Most | Wyspy Krwawego Sztyletu | Jedna z kwestii poruszanych przez NPC na wyspie brzmi "O jeden most za daleko?". Jest to odniesienie do filmu wojennego z 1977 roku, o tym samym tytule. |
Strażnicy Shadowspire | Shadowspire | Zaczepiając strażników spacerujących w Shadowspire możecie usłyszeć: "Tu nie ma nic ciekawego... Ruszajcie dalej". Te słowa to mrugnięcie okiem w stronę oficera Barbrady'ego z "South Park". |
Nelix Uriel | Wąwóz Garoty | Jest to nawiązanie do Neelixa, jednej z postaci występujących w "Star Trek: Voyager". |
Nelson | Wyspy Krwawego Sztyletu | Imię tego admirała do spółki z pozostałymi dowodzącymi akcją piratów na wyspach pojawia się w grze "Trade Wars 2002". Przede wszystkim, jest to również odniesienie do brytyjskiego admirała Horatio Nelsona. |
Niezbędnik Maga | Ravenshore | Angielska nazwa tego magicznego sklepiku to nawiązanie do książki Stephena Kinga "Needful Things". |
Obrazy | Wyspy Krwawego Sztyletu | Malowidła znajdujące się w sali narad Blackwella Coopera to prace ilustratora N.C. Wyetha nawiązujące do "nowego świata" oraz Krzysztofa Kolumba. |
Sarkofag Korbu | Splądrowane Pustkowia | Facjata wykuta w sarkofagu nosferatu to nawiązanie do filmu "Tale of a Vampire" z 1992 roku, w reżyserii Shimako Sato. |
Simon Templar | Wyspy Krwawego Sztyletu | Postać ta dzieli imię z bohaterem serialu "The Saint" z 1960 roku, z Rogerem Moore w roli głównej. |
Straszny Pirat Stanley | Regna | Imię tej postaci to mrugnięcie okiem w stronę innego Strasznego Pirata, Robertsa, z noweli "The Princess Bride" z 1973 roku, pióra Williama Goldmana. |
Symbole | Alvar | Znaki widoczne na niektórych domostwach w Alvar to w rzeczywistości symbole alchemiczne. Sugeruje to, że mroczne elfy mogły zajmować się tematem transmutacji substancji (np. ołowiu) w złoto. |
Zaćmienie | Shadowspire | Tarcza kleryków to w rzeczywistości jeden z eksponatów Muzeum Brytyjskiego. Pierwowzór nazwany "Battersea Shield" to celtycki ornament z brązu nakładany na drewnianą tarczę, datowany na 350-50 rok p.n.e.. |
Złykieł | --- | Zaklęty sztylet - a właściwie wampir Calden Fain, który jest w nim uwięziony - to nawiązanie do jednego z bohaterów cyklu książek "The Wheel of Time", Padana Faina. |
Zyrian | Wyspy Krwawego Sztyletu | Imię tego kapitana do spółki z pozostałymi dowodzącymi akcją piratów na wyspach pojawia się w grze "Trade Wars 2002". |
Grobowiec Lorda Brinne
Tę niewielką świątynię można znaleźć na północnym zachodzie Ravenshore. Jest to pewnego rodzaju hołd twórców gry dla jednego z fanów marki Might and Magic aktywnie uczestniczącego w życiu forum 3DO. Bill Iburg (bo tak naprawdę się nazywał ów fan) zmarł podczas tworzenia części VIII. Gracz był również bardzo aktywny wśród innych społeczności - wzmianki o nim można również znaleźć w Elder Scrolls: Morrowind, Ultima IX: Ascension oraz Deus Ex.
Jego sarkofagu strzegą członkowie Gildii Drewnianego Fletu, jednej z najstarszych i najszerzej rozpoznawalnych grup celebrujących gry serii Might & Magic. Ciekawostką jest to, że są oni niewrażliwi na każdy rodzaj ataku - poza zionięciem smoka. Natomiast wspomniany wcześniej flet spoczywa wraz z Lordem Brinne w jego grobowcu.
Lokacja | |
---|---|
1 | Sarkofag Lorda Brinne - ukryty Flet |
2 | Guthwulf |
3 | King Louise |
4 | Lord Kilburn |
5 | Just_A_Brain |
6 | kyberkisu |
7 | Cool Jerk |
8 | Chlala |
9 | Ribannah |
10 | Elara |
11 | TenErnieFord |
12 | HodgePodge |
13 | Steve Jaaqvar |
14 | DaveO |
15 | gamegurl |
16 | Wejście / Wyjście |
Sekretna lokacja - New World Computing
Mieszkańcy tej easter eggowej lokacji to osoby z zespołu tworzącego grę oraz inni pracownicy New World Computing. Dostęp do niej może uzyskać tylko postać trzymająca w ekwipunku flet, możliwy do zdobycia z grobowca Lorda Brinne. Po uzyskaniu przedmiotu należy udać się do Wymiaru-Między-Wymiarami oraz kliknąć w ogromny miecz wbity w ziemię.
Kolorem jasnoniebieskim oznaczono osoby, które nie zostały wyszczególnione w napisach końcowych (nie brały udziału w produkcji gry).
Mieszkaniec | Opis | |
---|---|---|
1 | Paul Rattner | Reżyser |
2 | John Slowsky | Kierownictwo artystyczne, główny grafik |
3 | Bob Young | Główny programista |
4 | Dean Gibson | Właściwie L. Dean Gibson II, programista |
5 | George Ruof | Programista |
6 | Bryan Farina | Projektant |
7 | Bill Stoneham | Grafik |
8 | Lou Henderson | Właściwie Louis Henderson, grafik |
9 | Ken Thomson Jeff Bigman |
Właściwie Kenneth Thomson Jr, grafik Grafik, wykonał scenorysy przerywników filmowych |
10 | Brian Kemper Steve Wasaff |
Grafik Grafik |
11 | Edward Hudson Rebecca Christel |
Grafik "Becky Crystal", grafik |
12 | Gus Smedstad | Programista, pracował przy Heroes III, główny projektant oraz programista Heroes IV |
13 | David Richey | Programista, pracował przy Heroes III |
14 | Joe McGuffin | Właściwie Joseph McGuffin, grafik, pracował przy Heroes III |
15 | David Mullich | Reżyser, pracował przy Heroes III oraz Heroes IV, Sir Mullich ;) |
16 | Bonnie Long-Hemsath | Właściwie Bonita Long-Hemsath, grafik |
17 | George Almond | Grafik, wykonał wszystkie grafiki zaklęć |
18 | Adam McCarthy | Grafik |
19 | Andrew Grumm | IT manager |
20 | Marcus Pregent Jack Russel Ryan Den Jennifer Bullard |
Kontroler jakości, pracował przy M&M VII Koordynator zasobów, pracował przy Heroes III Kontroler jakości, pracował przy M&M VII Kontroler jakości, pracowała przy M&M VII |
21 | Dave Botan Walter Johnson Michael Wolf |
Kontroler jakości, pracował przy M&M VII Projektant poziomów, pracował przy Heroes III Kontroler jakości, pracował przy M&M VII |
22 | Fernando Castillo | Grafik, pracował przy Heroes III |
23 | Nowa Morisaku | Grafik, pracowała przy Heroes III |
24 | Julia Ulano | Grafik |
25 | James Dickinson Tom Ono |
Projektant Projektant |
26 | April Lee Kate Vanover Kurt McKeever Steve Jasper John Gibson |
Grafik Koordynator zasobów Grafik Grafik Właściwie John E. Gibson IV, grafik |
27 | David Vela | Projektant poziomów |
28 | Joel Kelly Riki Corredera Bill Nesemeier Lisa Whitman |
Grafik Główny projektant poziomów Grafik Projektant poziomów |
29 | Chris Bates | ??? |
30 | Phelan Sykes | Grafik |
31 | John Machin (Mac) | Programista, pracował przy M&M VII |
32 | Alex Sherman | Programista, pracował przy M&M VII |
33 | Ian Bullard | Programista, pracował przy M&M VII |
34 | Keith Francart | Reżyser, pracował przy M&M VII |
35 | Jon van Caneghem | Pomysłodawca gry i uniwersum, projektant |
36 | Ernie Gallardo Joseph Burton |
Kontroler jakości Kontroler jakości |
37 | Eric Williamson Mary Ellen Babson Todd Smailes Devin Chapman |
Kontroler jakości Kontroler jakości Kontroler jakości Kontroler jakości |
38 | Karl Drown | Kierownik kontroli jakości |
39 | Pete Ryu | Właściwie Peter Ryu, producent |
40 | Jeff Blattner | Producent, pracował przy Heroes III |
41 | Mark Miller | Programista |
42 | Keith Talanay | Grafik, pracował przy Heroes IV oraz niedoszłym Heroes V |
43 | John Krause | Programista, pracował przy Heroes III |
44 | Mark Caldwell | Producent wykonawczy |
45 | Scott White | Grafik, pracował przy M&M VII |
46 | Jeff Legget | Programista, pracował przy Heroes III |
47 | Benjamin Bent | Projektant poziomów, pracował przy Heroes III |
48 | Christian Vanover | Asystent reżysera, pracował przy Heroes III |
49 | Carl Pinder | Grafik, pracował przy M&M VII |
50 | Tom Zeliff | Projektant poziomów |
51 | Chris Miller Nicco Wargon |
Kontroler jakości Koordynator zasobów |
52 | Tracy Iwata | Grafik, pracowała przy M&M VII |
53 | Charles Zilm | Grafik, pracował przy M&M VII |
54 | Tony Evans Tim Lang |
Projektant poziomów, pracował przy M&M IX Projektant poziomów, pracował przy M&M VII |
55 | Ken Spencer | Projektant poziomów, pracował przy M&M VII |
56 | Chuck Russom | Inżynier dźwięku i montaż |
57 | Anna Wooll | Recepcjonistka/sekretarka biura |
58 | Wejście / Wyjście |