Beczki i kociołki
Napotkane w trakcie gry napoje zwiększają o 2 punkty dany parametr aktywnej postaci. To jeden z bardziej dostępnych, aczkolwiek żmudnych sposobów na poprawienie podstawowych współczynników.
|
|
Szlaki handlowe
Na Jadame znajdziemy wielu handlarzy oferujących drobny zarobek. Wystarczy odkupić od nich ich oferowany towar oraz dostarczyć go w inne miejsce, by sprzedać go z zyskiem... Poniższe dobra zostały posortowane względem tras handlowych (trzy trasy po trzy towary), oraz rosnąco według sum, którymi się operuje podczas handlu.
Owoc toberska | ||
Owoc z krzaka toberska, który rośnie tylko na Wyspach Krwawego Sztyletu. To główny towar eksportowy zamieszkujących wyspę jaszczuroludzi. | ||
Sprzedaż: Długi ogon, Wyspy Krwawego Sztyletu (200 sztuk złota) |
Skup: Treblid, Ravenshore (255 sztuk złota) |
Pulpa z toberska | ||
Pulpa z owoców toberska rosnącego na Wyspach Krwawego Sztyletu. | ||
Sprzedaż: Treblid, Ravenshore (300 sztuk złota) |
Skup: Gibere, Alvar (386 sztuk złota) |
Brandy z toberska | ||
Brandy zrobiona z przetworzonej pulpy z owoców toberska rosnących na Wyspach Krwawego Sztyletu. | ||
Sprzedaż: Gibere, Alvar (500 sztuk złota) |
Skup: Długi ogon, Wyspy Krwawego Sztyletu (557 sztuk złota) |
Rdzeń drzewny z Jadame | ||
Chłodniejszy klimat lasu Murmurwoods powoduje, że tamtejsze drzewa wytwarzają grubą korę. Te kawałki drewna pochodzą z rdzenia drzew. | ||
Sprzedaż: Mylander, Murmurwoods (1 000 sztuk złota) |
Skup: Whisper, Shadowspire (1 794 sztuk złota) |
Amulety ze skazą | ||
Skrzynka amuletów od rzemieślników z Shadowspire. Małe skazy powstałe podczas obróbki sprawiły, że amulety nie mogą zatrzymać zaklęć. | ||
Sprzedaż: Whisper, Shadowspire (1 500 sztuk złota) |
Skup: Pavel, Regna (2 037 sztuk złota) |
Suszony samogłów | ||
Skrzynka suszonych samogłowów złowionych na Morzu Ifarińskim. Niektórzy uważają twarde, słone mięso tej ryby za delikates. | ||
Sprzedaż: Pavel, Regna (2 000 sztuk złota) |
Skup: Mylander, Murmurwoods (2 244 sztuk złota) |
Srebrny pył morza | ||
Skrzynka pełna woreczków Srebrnego Pyłu. Wykonany przez Gildię Nekromantów; ceniony jest podobno przez niektórych podróżników morskich. | ||
Sprzedaż: Journey, Shadowspire (5 000 sztuk złota) |
Skup: Neblick, Ravenshore (6 294 sztuk złota) |
Sfałszowane kwity | ||
Sfałszowane dokumenty transakcji, używane przez maga-ogra Zoga do wyciągania pieniędzy od klientów - kupców z Alvar. | ||
Sprzedaż: Neblick, Ravenshore (6 500 sztuk złota) |
Skup: Gagnor, Splądrowane Pustkowia (7 300 sztuk złota) |
Rogi ziemnych wiwern | ||
Potężny odczynnik używany przez nekromantów z Shadowspire. | ||
Sprzedaż: Gagnor, Splądrowane Pustkowia (7 000 sztuk złota) |
Skup: Journey, Shadowspire (8 285 sztuk złota) |
Pozostając w temacie handlu, drobnym urozmaiceniem przygody w Might and Magic VIII są pojedyncze punkty skupu cennych przedmiotów, które czasami zbierzemy po walce z poszczególnymi stworami. Te również zostały posortowane cenami rosnąco.
Futro dzikiego wilka | ||
Wyprawione futro dzikiego wilka. | ||
Skup: Maddigan Tropiciel, Ravenshore (250 sztuk złota) |
Żądło osy | ||
Żądło olbrzymiej osy. | ||
Skup: Veldon, Alvar (500 sztuk złota) |
Ucho ogra | ||
Niektórzy łowcy nagród używają tych okropnych szczątków jako pamiątek po stoczonych walkach, dla upamiętnienia liczby zabitych przeciwników. | ||
Skup: Keldon, Alvar (500 sztuk złota) |
Skóra nagi | ||
Wyprawiona skóra nagi. | ||
Skup: Reaver, Ravenshore (500 sztuk złota) |
Wosk królewskiej osy | ||
Słoik wosku osy królewskiej. | ||
Skup: Shmecker, Pustynia Ironsand (1 000 sztuk złota) |
Róg wiwerny | ||
Róg wyrwany wiwernie. | ||
Skup: Xevius, Splądrowane Pustkowia (1 500 sztuk złota) |
Magiczne drzewo z Murmurwoods
W ósmej odsłonie serii kamieniom szlachetnym nadano dodatkową, choć skrzętnie ukrytą funkcję, z pomocą której gracz może jeszcze bardziej powiększyć zarobek... a nawet lepiej!
W magicznym lesie Jadame znajduje się jedno konkretne drzewo, które BARDZO lubuje się w klejnotach. Można je rozpoznać po tym, że po najechaniu kursorem na ten obiekt, jego nazwa na pasku informacji wyświetli się z dużej litery. W zależności od tego co ofiarujemy drzewu otrzymamy różne rezultaty, co prezentuje poniższa tabela. Kolorem zielonym oznaczono bardzo korzystną wymianę.
Klejnot | Wartość (w sztukach złota) | Drzewo wymieni na... |
Cyrkonia | 250 | Cyrtyn |
Iolit | 500 | Losowy przedmiot niskiej jakości |
Cyryn | 750 | Ametyst |
Bursztyn | 1 000 | Losowy biały eliksir |
Amethyst | 1 250 | Szmaragd |
Topaz | 1 500 | Losowy przedmiot wyższej jakości |
Szmaragd | 1 750 | Zielone jabłko |
Szafir | 2 000 | 2 000 |
Rubin | 2 250 | Eliksir Boska Odnowa |
Diament | 3 000 | Podkowa! |
Jak każdy widzi warto "ulepszać" i sprzedawać swoje klejnoty, natomiast diamenty pozostawiać w ekwipunku specjalnie na tę konkretną wymianę, gdyż punkty biegłości dostarczane przez podkowy są cenniejsze niż jakakolwiek suma pieniędzy.
Wyzwania
W 9 najważniejszych krainach znajdują się specjalne filary płonące magicznym ogniem, zwane "Wyzwaniami". Jeżeli posiadamy wystarczającą wartość wskazanego współczynnika (wybierane losowo dla każdej krainy), wtedy otrzymamy nagrodę w postaci dodatkowych punktów biegłości. Rodzaj współczynnika, który będzie testowany w danej lokacji nie jest ustalony z góry - jest losowany w każdej nowej rozgrywce. Jeżeli zdarzy się, że dwa regiony wylosowały ten sam współczynnik - wygranie jednego wyzwania zablokuje możliwość zwycięstwa w drugim.
Miejsce | Wymagany współczynnik | Nagroda |
---|---|---|
Wyspy Krwawego Sztyletu | 25 | 3 |
Ravenshore | 50 | 5 |
Murmurwoods | 50 | 5 |
Alvar | 100 | 7 |
Pustynia Ironsand | 100 | 7 |
Splądrowane Pustkowia | 100 | 7 |
Ravenshore | 200 | 10 |
Shadowspire | 200 | 10 |
Regna | 200 | 10 |
Obeliski
Strażnik karawany i jego drużyna podczas przemierzania kontynentu napotykają dziewięć obelisków zawierających strzępy informacji. Po ułożeniu fragmentów w odpowiedniej kolejności gracz pozna dość jednoznaczną wskazówkę.
|
"Król jednorożców dzierży stary klucz Thorna. Wśród swych poddanych pojawia się podczas gdy słońce lśni w środku lata."
Jedynym miejscem na kontynencie Jadame, gdzie pojawiają się jednorożce (poza Areną) są lasy Murmurwoods. Przebywając w tamtejszych okolicach w dniu 24 czerwca, około godziny 9 rano, strażnik karawany napotka Króla jednorożców. Po jego pokonaniu, drużyna otrzyma klucz imperatora Thorna za pomocą którego można otworzyć Kryptę Czasu w Ravenshore.
Warto dodać, że Król jednorożców, będący silniejszą wersją pospolitych jednorogów, pojawia się w Murmurwoods w tym okresie niezależnie od tego, czy drużyna odwiedziła choć jeden obelisk.
Gildia Łowców Nagród
Na Jadame również można zostać łowcą nagród. W tym wypadku rolę zleceniodawcy przejęła gildia, która ma swoje dwie siedziby: w Ravenshore oraz Alvar.
Z początkiem każdego miesiąca przedstawiciele gildii ogłaszają łowy na losowo wybranego stwora (wyłączając stworzenia specjalne). Drużyna zaś ma 28 dni na zabicie wskazanego oraz tryumfalny powrót do siedziby z raportem swoich działań.
Z łowami związane jest ukryte zadanie. Oprócz zwyczajnej nagrody pieniężnej za zabicie każdego określonego stworzenia, gracz ma szansę na zyskanie trzech następujących po sobie tytułów oraz pokaźnej premii w doświadczeniu:
- Za zgromadzenie 10 000 sztuk złota z łowów, drużyna otrzyma 40 000 punktów doświadczenia oraz tytuł Nowicjusza Łowcy Nagród.
- Za zgromadzenie 30 000 sztuk złota z łowów, drużyna otrzyma 80 000 punktów doświadczenia oraz tytuł Czeladnika Łowcy Nagród.
- Za zgromadzenie 70 000 sztuk złota z łowów, drużyna otrzyma 1 200 000 punktów doświadczenia oraz tytuł Mistrza Łowcy Nagród.