Czasami przedmiot okazuje się być zwykłym, pospolitym egzemplarzem. W niektórych przypadkach, może się zdarzyć iż będzie posiadać pewne specjalne właściwości. Wraz z nimi do nazwy przedmiotu dodawane są specyficzne tytuły. To właśnie affixy. Rzeczy, które charakteryzują się dodatkowymi, niestandardowymi cechami mają też zwiększoną wartość.
Poniższy spis zawiera wszystkie występujące w grze affixy oraz przyporządkowane im magiczne właściwości. Warto zauważyć, że standardowe affixy dotyczą wszystkich przedmiotów OPRÓCZ broni.
Affix |
Opis |
... mocy |
Zwiększa współczynnik mocy |
... myśli |
Zwiększa współczynnik intelektu |
... uroku |
Zwiększa współczynnik osobowości |
... wigoru |
Zwiększa współczynnik wytrzymałości |
... precyzji |
Zwiększa współczynnik celności |
... szybkości |
Zwiększa współczynnik szybkości |
... szczęścia |
Zwiększa współczynnik szczęścia |
... zdrowia |
Zwiększa punkty zdrowia |
... magii |
Zwiększa punkty magii |
... obrony |
Zwiększa klasę pancerza |
... odpor. na magię ognia |
Zwiększa odporność na magię ognia |
... odpor. na magię powietrza |
Zwiększa odporność na magię powietrza |
... odpor. na magię wody |
Zwiększa odporność na magię wody |
... odpor. na magię ziemi |
Zwiększa odporność na magię ziemi |
... odpor. na magię umysłu |
Zwiększa odporność na magię umysłu |
... odpor. na magię ciała |
Zwiększa odporność na magię ciała |
... alchemii |
Zwiększa biegłość alchemii |
... kradzieży |
Zwiększa biegłość kradzieży |
... rozbrajania |
Zwiększa biegłość rozbrajania pułapek |
... przedmiotów |
Zwiększa biegłość identyfikacji przedmiotów |
... potworów |
Zwiększa biegłość identyfikacji wrogów |
... walki |
Zwiększa biegłość walki bronią |
Poziom przedmiotu | Bonus min. | Bonus max | Wartość |
1 | 0 | 0 | --- |
2 | 1 | 5 | +100 - 500 |
3 | 3 | 8 | +300 - 800 |
4 | 6 | 12 | +600 - 1 200 |
5 | 10 | 17 | +1 000 - 1 700 |
6 | 15 | 25 | +1 500 - 2 500 |
|
Affix |
Opis |
Wartość |
... masakry |
Eksplodujący pocisk (zasięg kuli ognia, obrażenia takie jak u broni) |
+5 000 |
... ognia |
Dodaje 1-6 obrażeń od ognia |
+500 |
... płomienia |
Dodaje 2-12 obrażeń od ognia |
+1 000 |
... piekieł |
Dodaje 3-18 obrażeń od ognia |
+2 000 |
... iskier |
Dodaje 2-5 obrażeń od powietrza |
+500 |
... błyskawic |
Dodaje 4-10 obrażeń od powietrza |
+1 000 |
... gromów |
Dodaje 6-15 obrażeń od powietrza |
+2 000 |
... zimna |
Dodaje 3-4 obrażeń od wody |
+500 |
... mrozu |
Dodaje 6-8 obrażeń od wody |
+1 000 |
... lodu |
Dodaje 9-12 obrażeń od wody |
+2 000 |
... barbarzyńców |
Dodaje 6-8 obrażeń od wody, klasa pancerza +5 |
+1 500 |
... trucizny |
Dodaje 5 obrażeń od ciała |
+500 |
... jadu |
Dodaje 8 obrażeń od ciała |
+1 000 |
... kwasu |
Dodaje 12 obrażeń od ciała |
+2 000 |
... zabójców |
Dodaje 5 obrażeń od ciała, rozbrajanie pułapek +2 |
+1 000 |
... wampiryzmu |
20% zadanych obrażeń powraca do postaci jako punktów życia |
x2 |
... szybkości |
Czas między zadawaniem ciosów zostaje skrócony o -20 |
x2 |
... ciemności |
20% zadanych obrażeń powraca do postaci jako punktów życia, czas między zadawaniem ciosów zostaje skrócony o -20 |
x3 |
... tarczy |
Postać otrzymuje tylko 50% obrażeń od pocisków (nie kumuluje się) |
+1 000 |
... równowagi |
Czas odzyskania równowagi po otrzymaniu ciosu zostaje skrócony o -10 |
x2 |
... siły |
Dziesięciokrotnie zwiększa efekt odrzutu |
+500 |
... zabijania ogrów |
Zadaje podwójne obrażenia przeciwko ogrom |
x2 |
... zabijania smoków |
Zadaje podwójne obrażenia przeciwko smokom |
x2 |
... zabijania nieumarłych |
Zadaje podwójne obrażenia przeciwko nieumarłym |
x2 |
... zabijania elfów |
Zadaje podwójne obrażenia przeciwko elfom |
x2 |
... Dawida |
Zadaje podwójne obrażenia przeciwko tytanom |
x2 |
... potęgi |
Zwiększa poziom postaci o 5 |
+2 500 |
... odporności |
Zapewnia niewrażliwość na choroby |
+1 000 |
... poczytalności |
Zapewnia niewrażliwość na obłęd |
+1 000 |
... swobody |
Zapewnia niewrażliwość na paraliż |
+2 000 |
... antidotum |
Zapewnia niewrażliwość na truciznę |
+1 000 |
... czujności |
Zapewnia niewrażliwość na uśpienie |
+500 |
... meduzy |
Zapewnia niewrażliwość na skamienienie |
+2 000 |
... chodzenia po wodzie |
Zapewnia ochronę przed utonięciem |
+1 500 |
... powolnego spadania |
Zapewnia ochronę przed obrażeniami wynikającymi z upadku z wysokości |
+1 000 |
... magii ognia |
Zwiększa efekty oraz czas trwania zaklęć magii ognia o 50% |
+2 000 |
... magii powietrza |
Zwiększa efekty oraz czas trwania zaklęć magii powietrza o 50% |
+2 000 |
... magii wody |
Zwiększa efekty oraz czas trwania zaklęć magii wody o 50% |
+2 000 |
... magii ziemi |
Zwiększa efekty oraz czas trwania zaklęć magii ziemi o 50% |
+2 000 |
... magii ducha |
Zwiększa efekty oraz czas trwania zaklęć magii ducha o 50% |
+2 000 |
... magii umysłu |
Zwiększa efekty oraz czas trwania zaklęć magii umysłu o 50% |
+2 000 |
... magii ciała |
Zwiększa efekty oraz czas trwania zaklęć magii ciała o 50% |
+2 000 |
... magii światła |
Zwiększa efekty oraz czas trwania zaklęć magii światła o 50% |
+2 000 |
... magii ciemności |
Zwiększa efekty oraz czas trwania zaklęć magii ciemności o 50% |
+2 000 |
... bogów |
Wszystkie współczynniki +10 |
+3 000 |
... zagłady |
Wszystkie siedem cech, klasa pancerza, punkty życia, punkty magii, odporność na żywioły +1 |
+750 |
... ziemi |
Wytrzymałość, klasa pancerza, punkty życia +10 |
+2 000 |
... łotrzyków |
Szybkość i celność +5 |
+500 |
... golema |
Wytrzymałość +15, klasa pancerza +5 |
+1 500 |
... księżyca |
Intelekt, szczęście +10 |
+1 000 |
... nieba |
Intelekt, szybkość, punkty magii +10 |
+2 500 |
... gwiazd |
Wytrzymałość, celność +10 |
+1 000 |
... słońca |
Moc, osobowość +10 |
+1 000 |
... wojowników |
Moc, wytrzymałość +5 |
+500 |
... czarnoksiężników |
Intelekt, osobowość +5 |
+500 |
... smoka |
Dodaje 10-20 obrażeń od ognia, moc +25 |
+3 000 |
... regeneracji |
Postać powoli odzyskuje punkty życia |
+1 000 |
... życia |
Punkty życia +10 i ich powolna regeneracja |
+2 000 |
... trolla |
Wytrzymałość +15, powolna regeneracja punktów życia |
+1 500 |
... feniksa |
Odporność na ogień +30, powolna regeneracja punktów życia |
+3 000 |
... many |
Postać powoli odzyskuje punkty magii |
+1 000 |
... zaćmienia |
Punkty magii +10 i ich powolna regeneracja |
+2 000 |
... jednorożca |
Szczęście +15, powolna regeneracja punktów magii |
+1 500 |
... ochrony |
Wszystkie odporności +10 |
+1 000 |
... burzy |
Odporność na magię powietrza +20 |
+1 500 |
... oceanu |
Odporność na magię wody +10, alchemia +2 |
+1 000 |
... mnichów |
Walka wręcz, uniki +3 |
+1 500 |
... identyfikacji |
Identyfikacja przedmiotów, wrogów +3 |
+1 500 |
... złodziei |
Kradzież, rozbrajanie pułapek +3 |
+1 500 |
... kradzieży |
Podwaja szansę pomyślnej kradzieży lub rozbrojenia pułapki |
+2 000 |
... antyczności |
Dziesięciokrotnie zwiększona wartość przedmiotu |
x10 |