Czasami przedmiot okazuje się być zwykłym, pospolitym egzemplarzem. W niektórych przypadkach, może się zdarzyć iż będzie posiadać pewne specjalne właściwości. Wraz z nimi do nazwy przedmiotu dodawane są specyficzne tytuły. To właśnie affixy. Rzeczy, które charakteryzują się dodatkowymi, niestandardowymi cechami mają też zwiększoną wartość.
Poniższy spis zawiera wszystkie występujące w grze affixy oraz przyporządkowane im magiczne właściwości. Warto zauważyć, że standardowe affixy dotyczą wszystkich przedmiotów OPRÓCZ broni.
| Affix |
Opis |
| ... mocy |
Zwiększa współczynnik mocy |
| ... myśli |
Zwiększa współczynnik intelektu |
| ... uroku |
Zwiększa współczynnik osobowości |
| ... wigoru |
Zwiększa współczynnik wytrzymałości |
| ... precyzji |
Zwiększa współczynnik celności |
| ... szybkości |
Zwiększa współczynnik szybkości |
| ... szczęścia |
Zwiększa współczynnik szczęścia |
| ... zdrowia |
Zwiększa punkty zdrowia |
| ... magii |
Zwiększa punkty magii |
| ... obrony |
Zwiększa klasę pancerza |
| ... odpor. na magię ognia |
Zwiększa odporność na magię ognia |
| ... odpor. na magię powietrza |
Zwiększa odporność na magię powietrza |
| ... odpor. na magię wody |
Zwiększa odporność na magię wody |
| ... odpor. na magię ziemi |
Zwiększa odporność na magię ziemi |
| ... odpor. na magię umysłu |
Zwiększa odporność na magię umysłu |
| ... odpor. na magię ciała |
Zwiększa odporność na magię ciała |
| ... alchemii |
Zwiększa biegłość alchemii |
| ... kradzieży |
Zwiększa biegłość kradzieży |
| ... rozbrajania |
Zwiększa biegłość rozbrajania pułapek |
| ... przedmiotów |
Zwiększa biegłość identyfikacji przedmiotów |
| ... potworów |
Zwiększa biegłość identyfikacji wrogów |
| ... walki |
Zwiększa biegłość walki bronią |
| Poziom przedmiotu | Bonus min. | Bonus max | Wartość |
| 1 | 0 | 0 | --- |
| 2 | 1 | 5 | +100 - 500 |
| 3 | 3 | 8 | +300 - 800 |
| 4 | 6 | 12 | +600 - 1 200 |
| 5 | 10 | 17 | +1 000 - 1 700 |
| 6 | 15 | 25 | +1 500 - 2 500 |
|
| Affix |
Opis |
Wartość |
| ... masakry |
Eksplodujący pocisk (zasięg kuli ognia, obrażenia takie jak u broni) |
+5 000 |
| ... ognia |
Dodaje 1-6 obrażeń od ognia |
+500 |
| ... płomienia |
Dodaje 2-12 obrażeń od ognia |
+1 000 |
| ... piekieł |
Dodaje 3-18 obrażeń od ognia |
+2 000 |
| ... iskier |
Dodaje 2-5 obrażeń od powietrza |
+500 |
| ... błyskawic |
Dodaje 4-10 obrażeń od powietrza |
+1 000 |
| ... gromów |
Dodaje 6-15 obrażeń od powietrza |
+2 000 |
| ... zimna |
Dodaje 3-4 obrażeń od wody |
+500 |
| ... mrozu |
Dodaje 6-8 obrażeń od wody |
+1 000 |
| ... lodu |
Dodaje 9-12 obrażeń od wody |
+2 000 |
| ... barbarzyńców |
Dodaje 6-8 obrażeń od wody, klasa pancerza +5 |
+1 500 |
| ... trucizny |
Dodaje 5 obrażeń od ciała |
+500 |
| ... jadu |
Dodaje 8 obrażeń od ciała |
+1 000 |
| ... kwasu |
Dodaje 12 obrażeń od ciała |
+2 000 |
| ... zabójców |
Dodaje 5 obrażeń od ciała, rozbrajanie pułapek +2 |
+1 000 |
| ... wampiryzmu |
20% zadanych obrażeń powraca do postaci jako punktów życia |
x2 |
| ... szybkości |
Czas między zadawaniem ciosów zostaje skrócony o -20 |
x2 |
| ... ciemności |
20% zadanych obrażeń powraca do postaci jako punktów życia, czas między zadawaniem ciosów zostaje skrócony o -20 |
x3 |
| ... tarczy |
Postać otrzymuje tylko 50% obrażeń od pocisków (nie kumuluje się) |
+1 000 |
| ... równowagi |
Czas odzyskania równowagi po otrzymaniu ciosu zostaje skrócony o -10 |
x2 |
| ... siły |
Dziesięciokrotnie zwiększa efekt odrzutu |
+500 |
| ... zabijania ogrów |
Zadaje podwójne obrażenia przeciwko ogrom |
x2 |
| ... zabijania smoków |
Zadaje podwójne obrażenia przeciwko smokom |
x2 |
| ... zabijania nieumarłych |
Zadaje podwójne obrażenia przeciwko nieumarłym |
x2 |
| ... zabijania elfów |
Zadaje podwójne obrażenia przeciwko elfom |
x2 |
| ... Dawida |
Zadaje podwójne obrażenia przeciwko tytanom |
x2 |
| ... potęgi |
Zwiększa poziom postaci o 5 |
+2 500 |
| ... odporności |
Zapewnia niewrażliwość na choroby |
+1 000 |
| ... poczytalności |
Zapewnia niewrażliwość na obłęd |
+1 000 |
| ... swobody |
Zapewnia niewrażliwość na paraliż |
+2 000 |
| ... antidotum |
Zapewnia niewrażliwość na truciznę |
+1 000 |
| ... czujności |
Zapewnia niewrażliwość na uśpienie |
+500 |
| ... meduzy |
Zapewnia niewrażliwość na skamienienie |
+2 000 |
| ... chodzenia po wodzie |
Zapewnia ochronę przed utonięciem |
+1 500 |
| ... powolnego spadania |
Zapewnia ochronę przed obrażeniami wynikającymi z upadku z wysokości |
+1 000 |
| ... magii ognia |
Zwiększa efekty oraz czas trwania zaklęć magii ognia o 50% |
+2 000 |
| ... magii powietrza |
Zwiększa efekty oraz czas trwania zaklęć magii powietrza o 50% |
+2 000 |
| ... magii wody |
Zwiększa efekty oraz czas trwania zaklęć magii wody o 50% |
+2 000 |
| ... magii ziemi |
Zwiększa efekty oraz czas trwania zaklęć magii ziemi o 50% |
+2 000 |
| ... magii ducha |
Zwiększa efekty oraz czas trwania zaklęć magii ducha o 50% |
+2 000 |
| ... magii umysłu |
Zwiększa efekty oraz czas trwania zaklęć magii umysłu o 50% |
+2 000 |
| ... magii ciała |
Zwiększa efekty oraz czas trwania zaklęć magii ciała o 50% |
+2 000 |
| ... magii światła |
Zwiększa efekty oraz czas trwania zaklęć magii światła o 50% |
+2 000 |
| ... magii ciemności |
Zwiększa efekty oraz czas trwania zaklęć magii ciemności o 50% |
+2 000 |
| ... bogów |
Wszystkie współczynniki +10 |
+3 000 |
| ... zagłady |
Wszystkie siedem cech, klasa pancerza, punkty życia, punkty magii, odporność na żywioły +1 |
+750 |
| ... ziemi |
Wytrzymałość, klasa pancerza, punkty życia +10 |
+2 000 |
| ... łotrzyków |
Szybkość i celność +5 |
+500 |
| ... golema |
Wytrzymałość +15, klasa pancerza +5 |
+1 500 |
| ... księżyca |
Intelekt, szczęście +10 |
+1 000 |
| ... nieba |
Intelekt, szybkość, punkty magii +10 |
+2 500 |
| ... gwiazd |
Wytrzymałość, celność +10 |
+1 000 |
| ... słońca |
Moc, osobowość +10 |
+1 000 |
| ... wojowników |
Moc, wytrzymałość +5 |
+500 |
| ... czarnoksiężników |
Intelekt, osobowość +5 |
+500 |
| ... smoka |
Dodaje 10-20 obrażeń od ognia, moc +25 |
+3 000 |
| ... regeneracji |
Postać powoli odzyskuje punkty życia |
+1 000 |
| ... życia |
Punkty życia +10 i ich powolna regeneracja |
+2 000 |
| ... trolla |
Wytrzymałość +15, powolna regeneracja punktów życia |
+1 500 |
| ... feniksa |
Odporność na ogień +30, powolna regeneracja punktów życia |
+3 000 |
| ... many |
Postać powoli odzyskuje punkty magii |
+1 000 |
| ... zaćmienia |
Punkty magii +10 i ich powolna regeneracja |
+2 000 |
| ... jednorożca |
Szczęście +15, powolna regeneracja punktów magii |
+1 500 |
| ... ochrony |
Wszystkie odporności +10 |
+1 000 |
| ... burzy |
Odporność na magię powietrza +20 |
+1 500 |
| ... oceanu |
Odporność na magię wody +10, alchemia +2 |
+1 000 |
| ... mnichów |
Walka wręcz, uniki +3 |
+1 500 |
| ... identyfikacji |
Identyfikacja przedmiotów, wrogów +3 |
+1 500 |
| ... złodziei |
Kradzież, rozbrajanie pułapek +3 |
+1 500 |
| ... kradzieży |
Podwaja szansę pomyślnej kradzieży lub rozbrojenia pułapki |
+2 000 |
| ... antyczności |
Dziesięciokrotnie zwiększona wartość przedmiotu |
x10 |