Magia

W  grze występują cztery podstawowe magie żywiołów, trzy gałęzie magii jaśni oraz dwie strony jednego medalu: magia światła i ciemności. Tak jak w poprzednich odsłonach, każda z dziedzin oferuje własny, unikalny zestaw czarów, który możemy stopniowo przyswajać poprzez czytanie ksiąg z zaklęciami. To czy możemy opanować jakieś zaklęcie zależne jest od poziomu znajomości danej dziedziny magii.

Might and Magic VIII poszerza nasz potencjalny magiczny arsenał o umiejętności wynikające z rasowych biegłości. Mroczne elfy, wampiry i smoki mogą zgłębiać swoją naturę, czego efektem będzie uzyskanie, a następnie rozwinięcie pewnych specyficznych, gwarantowanych dla każdej z wymienionych ras zdolności. Talenty te drzemią w środku naszych postaci i nie da się nauczyć ich z jakichkolwiek ksiąg - jedyna droga prowadzi poprzez rozwój biegłości rasowych.

Wybierz szkołę magii lub umiejętności rasowe: