Hełmy i ochrona

Kapelusze

Czapka
Luźny kapelusz z mocnego materiału.
Wytrzymałość: 2
Identyfikacja / Naprawa: 1
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Wartość: 20                          Poziom: 2-5

Impregnowana czapka
Kapelusze ozdobione tanimi szklanymi świecidełkami noszone są przez Regnan podczas świąt - których obchodzą całe mnóstwo.
Wytrzymałość: 2
Identyfikacja / Naprawa: 4
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Wartość: 100                        Poziom: 3-5

Kupiecki kapelusz
Ten pofałdowany kapelusz, wykonany z aksamitu i obszyty futrem czarnego królika, ozdobiony jest małym emaliowanym medalionem.
Wytrzymałość: 2
Identyfikacja / Naprawa: 8
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Wartość: 200                        Poziom: 3-6

Hełmy

Hełm
Ten hełm z miękkiego żelaza i nieutwardzonej skóry zapewnia niewielką ochronę przed uderzeniami w głowę.
Obrona: +2
Wytrzymałość: 6
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 1
Wartość: 60                          Poziom: 1-3

Jaszczurzy hełm
Żelazne i skórzane hełmy tego rodzaju produkowane są przez kowali na całym świecie. Ten egzemplarz został wykonany przez jaszczuroludzi i posiada prawdziwe baranie rogi.
Obrona: +6
Wytrzymałość: 6
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 4
Wartość: 260                        Poziom: 1-4

Pełny hełm
Stalowe hełmy tego rodzaju zamawiane są w wielkich ilościach przez Kupców z Alvar, którzy przeznaczają je dla konnych strażników karawan.
Obrona: +8
Wytrzymałość: 6
Identyfikacja / Naprawa: 8
Wartość: 460                        Poziom: 3-5

Bojowy hełm
Ten pełny hełm jest znakomicie wykonany, a do jego produkcji użyto materiałów doskonałej jakości. Strukturalnie słabsze okolice szczelin na oczy i nos wzmocnione zostały siertalem.
Obrona: +10
Wytrzymałość: 6
Identyfikacja / Naprawa: 10
Wartość: 660                        Poziom: 3-6

Smoczy hełm
Przyłbica tego wspaniałego hełmu zamocowana jest na niemal niewidocznych zawiasach. Gdy zostanie zasunięta, to zapewnia komfort i pełną ochronę twarzy. Tylko najcelniejsze ciosy mają szansę się przebić.
Obrona: +12
Wytrzymałość: 6
Identyfikacja / Naprawa: 12
Wartość: 860                        Poziom: 4-6

Peleryny

Podróżny płaszcz
Ciepły płaszcz z farbowanej wełny - daje także niewielką ochronę przed ciosami.
Obrona: +1
Wytrzymałość: 2
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 2
Wartość: 50                          Poziom: 1-3

Księżycowy płaszcz
Błękitny barwnik używany do farbowania płaszczy kleryków Świątyni Księżyca pochodzi z płatków kwiatów, które rosną tylko w okolicy góry Nighon w Erathii.
Obrona: +3
Wytrzymałość: 2
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 5
Wartość: 150                        Poziom: 2-4

Alvaryjski płaszcz
Płaszcze tej jakości często widzi się w Alvar na ramionach co bardziej majętnych członków Gildii Kupców z Alvar.
Obrona: +5
Wytrzymałość: 2
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 9
Wartość: 250                        Poziom: 3-5

Nekromancki płaszcz
Płaszcz najwyraźniej wykonany dla praktykującego arkana czarnej magii. Świetny. Wykończony tajemnymi wzorami wyszytymi nicią z ciemnego srebra.
Obrona: +7
Wytrzymałość: 2
Identyfikacja / Naprawa: 15
Wartość: 500                        Poziom: 4-5

Wampirzy płaszcz
Ten czarny płaszcz z wysokim kołnierzem, wykonany ze skóry wiwerny, obszyty został czerwonym aksamitem - styl bardzo ceniony przez starsze wampiry z Shadowspire.
Obrona: +9
Wytrzymałość: 2
Identyfikacja / Naprawa: 20
Wartość: 750                        Poziom: 5-6

Pasy

Skórzany pas
Prosty pas z garbowanej skóry. Ozdobiony żelaznymi guzami i zamykany prostą klamrą.
Wytrzymałość: 3
Identyfikacja / Naprawa: 1
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Wartość: 40                          Poziom: 2-5

Mocny pas
Gruby pas skórzany. Sprzączki i klamra wykonane są z mosiądzu.
Wytrzymałość: 3
Identyfikacja / Naprawa: 3
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Wartość: 100                        Poziom: 2-5

Wiwerni pas
Skóra wiwerny jest bardzo mocna, ale trudna do zdobycia. Bardzo ceniona przez garbarzy z Shadowspire, gdyż po obróbce w garbarni czernieje - co czyni ją bardziej atrakcyjną wśród wampirów i nekromantów.
Wytrzymałość: 3
Identyfikacja / Naprawa: 6
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Wartość: 225                        Poziom: 3-5

Stalowy pas
Ten solidny pas wykonany został z emaliowanej stali. Ma dwie sprytnie schowane sprzączki po bokach i klamrę z tyłu.
Wytrzymałość: 3
Identyfikacja / Naprawa: 9
Wartość: 450                        Poziom: 3-6

Rzemieślniczy pas
Świetnie wykonane pasy ze smoczej skóry zwykle ukrywają zaklęcia. Ta sztuka wykończona jest złotem i otoczona cienkimi wstęgami siertalu.
Wytrzymałość: 3
Identyfikacja / Naprawa: 12
Wartość: 600                        Poziom: 3-6

Rękawice

Skórzane rękawice
Takie rękawice z kiepsko spreparowanej skóry noszone są wszędzie przez robotników.
Obrona: +3
Wytrzymałość: 6
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 2
Wartość: 100                        Poziom: 1-5

Trollowe rękawice
Te skórzane rękawice wykonane przez trolle nabijane są żelaznymi kolcami na kłykciach.
Obrona: +6
Wytrzymałość: 6
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 5
Wartość: 250                        Poziom: 1-5

Stalowe rękawice
Te rękawice wykonane z nałożonych na siebie stalowych płytek zapewniają dobrą ochronę, ale często wywołują zadrapania skóry.
Obrona: +8
Wytrzymałość: 6
Identyfikacja / Naprawa: 9
Wartość: 450                        Poziom: 3-5

Minotaurowe rękawice
Dzięki użyciu siertalu, te rękawice są lekkie i mocne. Doskonałe rzemiosło wykonania gwarantuje wygodę i elastyczność.
Obrona: +10
Wytrzymałość: 6
Identyfikacja / Naprawa: 14
Wartość: 650                        Poziom: 3-6

Smocze rękawice
Te rękawice zostały po mistrzowsku wykonane z czystego erudinu, co wskazuje, że są produktem Kuźni Białego Światła Derricka Goretha.
Obrona: +12
Wytrzymałość: 6
Identyfikacja / Naprawa: 20
Wartość: 850                        Poziom: 3-6

Buty

Chodaki
Te buty z miękkiej skóry wykonane zostały z myślą o wygodzie, a nie o walce. Zapewniają dobrą ochronę przed błotem i ostrymi kamieniami, ale nie powstrzymują ciosów zadawanych bronią.
Obrona: +2
Wytrzymałość: 3
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 2
Wartość: 50                          Poziom: 1-5

Buty z utwardzonej skóry
W tych butach skóra została utwardzona dla większej ochrony. Mają grube podeszwy i są obszyte cienką warstwą miękkiej skóry.
Obrona: +6
Wytrzymałość: 3
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 5
Wartość: 250                        Poziom: 2-5

Regnańskie buty
Takie buty ze stalowymi czubami noszone są powszechnie przez regnańskich wojowników. Części skórzane zostały zaimpregnowane dla ochrony przed wodą.
Obrona: +8
Wytrzymałość: 3
Identyfikacja / Naprawa: 9
Wartość: 450                        Poziom: 3-5

Alvaryjskie buty
Te buty wykonane przez alvaryjskie elfy zostały wewnętrznie wzmocnione pasmami siertalu. Ich podeszwy są miększe niż w większości innych butów, co sprawia, że są od nich cichsze.
Obrona: +10
Wytrzymałość: 3
Identyfikacja / Naprawa: 15
Wartość: 650                        Poziom: 4-6

Smocze buty
Łowcy smoków potrzebują niezwykle mocnego opancerzenia; to dotyczy także butów. Erudinowe skorupy tych butów są wykończone skórą wiwerny.
Obrona: +12
Wytrzymałość: 3
Identyfikacja / Naprawa: 21
Wartość: 850                        Poziom: 4-6