Kusze i łuki

Kusze - Łuki

Wymagana biegłość: Łuk

Kusze

Lekka kusza
Ze względu na łatwość użycia, podobne kusze znajdują się na wyposażeniu wszystkich armii. Ich niewielka siła naciągu i przeciętne wykonanie sprawiają jednak, że są bronią średnio skuteczną.
Atak: +0
Obrażenia: 4d2 (4-8)
Wytrzymałość: 4
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 1
Wartość: 50                          Poziom: 1-3

Jaszczurza kusza
Lekka kusza dobrej jakości. Ta broń posiada łoże z bruzdą, proste urządzenie celownicze i lekko pracujący orzech spustowy.
Atak: +3
Obrażenia: 4d2+3 (7-11)
Wytrzymałość: 4
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 3
Wartość: 200                        Poziom: 2-4

Myśliwska kusza
Ta średnia kusza myśliwska jest również użyteczna jako broń podczas bitwy.
Atak: +5
Obrażenia: 4d2+5 (9-13)
Wytrzymałość: 4
Identyfikacja / Naprawa: 6
Wartość: 300                        Poziom: 3-5

Strażnicza kusza
Kupcy z Alvar dbają o dobre uzbrojenie strażników swoich karawan. Ta ciężka kusza dobrej roboty jest wyposażona w korbowy mechanizm naciągający.
Atak: +7
Obrażenia: 4d2+7 (11-15)
Wytrzymałość: 4
Identyfikacja / Naprawa: 9
Wartość: 400                        Poziom: 4-5

Regnańska kusza
Piraci z wyspy Regna przez stulecia doskonalili projekty swoich kusz. W rezultacie, ta broń posiada lunetę z soczewkami z kryształu i łoże z czystego staltu - co uniemożliwiłoby naciągnięcie jej, gdyby nie korba ze stopu erudinu.
Atak: +8
Obrażenia: 4d2+8 (12-16)
Wytrzymałość: 4
Identyfikacja / Naprawa: 12
Wartość: 550                        Poziom: 5-6

Łuki

Myśliwski łuk
Te lekkie łuki o prostej konstrukcji przeznaczone są do polowań na małe zwierzęta, a nie do walki bezpośredniej.
Atak: +0
Obrażenia: 5d2 (5-10)
Wytrzymałość: 6
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 1
Wartość: 100                        Poziom: 1-3

Refleksyjny łuk
Zakrzywione łęczysko pozwala łucznikowi na skuteczniejszy strzał. Większa siła naciągu oznacza większą prędkość strzały, a także zwiększony zasięg i skuteczność.
Atak: +3
Obrażenia: 5d2+3 (8-13)
Wytrzymałość: 3
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 3
Wartość: 300                        Poziom: 2-4

Cisowy łuk
Ludzcy żołnierze z Enroth noszą łuki wykonane z cisu. Mocne, giętkie drewno pozwala na wykonanie solidnego łuku.
Atak: +4
Obrażenia: 5d2+4 (9-14)
Wytrzymałość: 3
Identyfikacja / Naprawa: 6
Wartość: 400                        Poziom: 3-5

Bojowy elficki łuk
Przez połączenie warstw drewna, stali i kości, wytwórcy łuków z Alvar stworzyli łuk doskonale wyważony, niezwykle mocny i celny. Jego produkcja wymaga wiele czasu, pracy i kosztownych materiałów, co tłumaczy wysokie ceny tej broni.
Atak: +6
Obrażenia: 5d2+6 (11-16)
Wytrzymałość: 3
Identyfikacja / Naprawa: 9
Wartość: 600                        Poziom: 4-5

Diabelski łuk
Wytwórcy łuków mrocznych elfów odkryli niezwykłe właściwości kręgosłupa Kreegan, który nadaje się doskonale jako materiał na ciężkie łęczyska. Zręczne umieszczenie kompozytowych naciągów pozwala na naciągnięcie tej potężnej broni osobom niekoniecznie obdarzonym nadludzką siłą.
Atak: +7
Obrażenia: 5d2+7 (13-17)
Wytrzymałość: 3
Identyfikacja / Naprawa: 12
Wartość: 750                        Poziom: 5-6