Pałki
Wymagana biegłość: ---
Pałka | ||
Drewniana głowica i trzon wysadzany krótkimi kolcami z żelaza. Największą zaletą tej prostej pałki jest to, że można ją wykonać ze znalezionych naprędce materiałów. | ||
Atak: +0 Obrażenia: 1d3 (1-3) Wytrzymałość: 3 | Przedmiot nie może zostać zaklęty Identyfikacja / Naprawa: --- Wartość: 1 Poziom: 1-3 |
Cierniowa pałka | ||
Trolle z pustyni Ironsand wytwarzają te pałki hartując w ogniu fantastycznie twarde korzenie drzewa cierniowca. | ||
Atak: +3 Obrażenia: 1d3+3 (4-6) Wytrzymałość: 3 | Przedmiot nie może zostać zaklęty Identyfikacja / Naprawa: 2 Wartość: 100 Poziom: 1-4 |
Nadzorcza pałka | ||
Wodzowie plemion trolli muszą zdobywać swoją pozycję poprzez walkę. Zwycięzca zatrzymuje swoją pałkę jako oznakę władzy. Pałka pokonanego zwykle trafia do sprzedaży rynkowej. | ||
Atak: +6 Obrażenia: 1d3+6 (6-8) Wytrzymałość: 3 | Przedmiot nie może zostać zaklęty Identyfikacja / Naprawa: 5 Wartość: 350 Poziom: 3-5 |
Maczugi
Wymagana biegłość: Maczuga
Maczuga | ||
Drobne udoskonalenie zwykłej pałki. Maczugi są lepiej wyważone, solidniejsze i zadają większe obrażenia. | ||
Atak: +0 Obrażenia: 2d4 (2-8) Wytrzymałość: 6 | Przedmiot nie może zostać zaklęty Identyfikacja / Naprawa: 1 Wartość: 50 Poziom: 1-3 |
Cep | ||
Chociaż cep jest pochodną narzędzia rolniczego o tej samej nazwie, to jego znaczny zasięg i siła uderzenia czynią z niego przerażającą broń. | ||
Atak: +2 Obrażenia: 2d4+2 (4-10) Wytrzymałość: 6 | Przedmiot nie może zostać zaklęty Identyfikacja / Naprawa: 3 Wartość: 150 Poziom: 2-4 |
Świątynna buława | ||
Metalowe kolce, które otaczają głowicę tej świetnie wykonanej maczugi mają odzwierciedlać swym kształtem koronę słoneczną, tym samym podkreślając fanatyczne oddanie kleryków Świątyni Słońca. Znacznie przy tym zwiększają zadawane przez nią obrażenia. | ||
Atak: +5 Obrażenia: 2d4+5 (7-13) Wytrzymałość: 6 | Identyfikacja / Naprawa: 6 Wartość: 300 Poziom: 3-5 |
Uświęcone berło | ||
Te świetnie wykonane maczugi, stanowiące zarówno symbol stanowiska jak i broń, noszone są przez wewnętrzny krąg kapłanów Świątyni Słońca. Bogato zdobiony trzonek łagodzi przerażający wygląd ich kolczastych, powlekanych erudinem głowic. | ||
Atak: +7 Obrażenia: 2d4+7 (9-15) Wytrzymałość: 6 | Identyfikacja / Naprawa: 9 Wartość: 450 Poziom: 4-5 |
Bojowa trollowa maczuga | ||
Podczas gdy większość ras koncentrowała się na rozwoju broni siecznej, trolle zawsze zadowalały się prostymi typami broni obuchowej. Ta brutalna broń wykuta z jednego kawałku staltu jest typowym przykładem ich rzemiosła. | ||
Atak: +11 Obrażenia: 2d4+11 (13-19) Wytrzymałość: 6 | Identyfikacja / Naprawa: 12 Wartość: 600 Poziom: 5-6 |
Młoty
Wymagana biegłość: Maczuga
Kowalski młot | ||
Ten młot to bardziej narzędzie budowlane niż broń. Można nim jednak zadać potężny, choć niezbyt precyzyjny cios. | ||
Atak: +0 Obrażenia: 2d5 (2-10) Wytrzymałość: 6 | Przedmiot nie może zostać zaklęty Identyfikacja / Naprawa: 1 Wartość: 120 Poziom: 1-3 |
Bojowy młot | ||
Ten młot jest wykorzystywany przez piechurów jako uzupełniająca broń służąca do dobijania przeciwników, którzy upadli na ziemię. | ||
Atak: +3 Obrażenia: 2d5+3 (5-13) Wytrzymałość: 6 | Identyfikacja / Naprawa: 3 Wartość: 300 Poziom: 2-4 |
Wojskowy młot | ||
Udoskonalona wersja młota bojowego. Cięższa, lepiej wyważona i bardziej wytrzymała. Choć wymaga siły od użytkownika, to stanowi jednak straszną broń przeciwko przeciwnikom zarówno nieopancerzonym, jak i opancerzonym. | ||
Atak: +6 Obrażenia: 2d5+6 (8-16) Wytrzymałość: 6 | Identyfikacja / Naprawa: 5 Wartość: 450 Poziom: 3-5 |
Słoneczny młot | ||
Klerycy Słońca nie mogą używać broni siecznej. Naturalnym rezultatem takiego ograniczenia jest fakt, że używają wspaniałych młotów bojowych. Aby dodatkowo zamanifestować swe oddanie, ozdabiają powierzchnię obucha wytłoczonym symbolem Słońca. | ||
Atak: +9 Obrażenia: 2d5+9 (11-19) Wytrzymałość: 6 | Identyfikacja / Naprawa: 8 Wartość: 650 Poziom: 4-5 |
Trollowy młot | ||
Aby docenić doskonały kształt i wyważenie tej broni, trzeba ją wziąć do ręki. Głowica młota wycięta jest z jednego kawałka minerału. Kowale trolli poświęcają niekiedy całe życie na opanowanie techniki kształtowania głowic, które zachowują niezwykłą twardość nie będąc jednocześnie podatnymi na pękanie.. | ||
Atak: +12 Obrażenia: 2d5+12 (14-22) Wytrzymałość: 6 | Identyfikacja / Naprawa: 12 Wartość: 890 Poziom: 5-6 |
Kije
Wymagana biegłość: Kij
Podróżny kij | ||
Podróżujących po Jadame czeka wiele niebezpieczeństw. Nawet osoby najbardziej pokojowo nastawione noszą jakąś broń. Te zakończone żelazem kije podróżne są najczęstszym wyborem wędrowców. | ||
Atak: +0 Obrażenia: 2d4 (2-8) Wytrzymałość: 3 | Przedmiot nie może zostać zaklęty Identyfikacja / Naprawa: 1 Wartość: 40 Poziom: 1-3 |
Zakończony kulą kij | ||
Kij zakończony głowicą z wypolerowanego turkusu, która nadaje mu większą skuteczność uderzenia. | ||
Atak: +2 Obrażenia: 2d4+2 (4-10) Wytrzymałość: 3 | Identyfikacja / Naprawa: 3 Wartość: 150 Poziom: 2-4 |
Kapłański kij | ||
Ten wspaniale ozdobiony kij jest dziełem rzemiosła jaszczuroludzi. Takie kije, obciągnięte egzotycznymi skórami i zakończone głowicami z brązu, noszone są przez kapłanów jaszczuroludzi jako symbol ich pozycji. | ||
Atak: +4 Obrażenia: 2d4+4 (6-12) Wytrzymałość: 3 | Identyfikacja / Naprawa: 5 Wartość: 250 Poziom: 3-5 |
Wężowy kij | ||
Tego typu kije mogą wydawać się niewygodne, ale są produktem magii. Podczas walki wiją się ze zwierzęcą inteligencją, aby zadawać ciosy w słabe miejsca obrony przeciwników. | ||
Atak: +6 Obrażenia: 2d4+6 (8-14) Wytrzymałość: 3 | Identyfikacja / Naprawa: 8 Wartość: 400 Poziom: 4-5 |
Kościany kij | ||
Kije wykonane z kręgosłupów wiwern i zakończone łuskami smoka są produktem rzemiosła nekromantów. Rzadko można znaleźć egzemplarz tej zabójczej broni, który nie jest wyposażony w jakieś potężne zaklęcie. | ||
Atak: +8 Obrażenia: 2d4+8 (10-16) Wytrzymałość: 3 | Identyfikacja / Naprawa: 12 Wartość: 600 Poziom: 5-6 |