Obuchy

Pałki

Wymagana biegłość: ---
Pałka
Drewniana głowica i trzon wysadzany krótkimi kolcami z żelaza. Największą zaletą tej prostej pałki jest to, że można ją wykonać ze znalezionych naprędce materiałów.
Atak: +0
Obrażenia: 1d3 (1-3)
Wytrzymałość: 3
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: ---
Wartość: 1                            Poziom: 1-3

Cierniowa pałka
Trolle z pustyni Ironsand wytwarzają te pałki hartując w ogniu fantastycznie twarde korzenie drzewa cierniowca.
Atak: +3
Obrażenia: 1d3+3 (4-6)
Wytrzymałość: 3
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 2
Wartość: 100                        Poziom: 1-4

Nadzorcza pałka
Wodzowie plemion trolli muszą zdobywać swoją pozycję poprzez walkę. Zwycięzca zatrzymuje swoją pałkę jako oznakę władzy. Pałka pokonanego zwykle trafia do sprzedaży rynkowej.
Atak: +6
Obrażenia: 1d3+6 (6-8)
Wytrzymałość: 3
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 5
Wartość: 350                        Poziom: 3-5

Maczugi

Wymagana biegłość: Maczuga
Maczuga
Drobne udoskonalenie zwykłej pałki. Maczugi są lepiej wyważone, solidniejsze i zadają większe obrażenia.
Atak: +0
Obrażenia: 2d4 (2-8)
Wytrzymałość: 6
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 1
Wartość: 50                          Poziom: 1-3

Cep
Chociaż cep jest pochodną narzędzia rolniczego o tej samej nazwie, to jego znaczny zasięg i siła uderzenia czynią z niego przerażającą broń.
Atak: +2
Obrażenia: 2d4+2 (4-10)
Wytrzymałość: 6
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 3
Wartość: 150                        Poziom: 2-4

Świątynna buława
Metalowe kolce, które otaczają głowicę tej świetnie wykonanej maczugi mają odzwierciedlać swym kształtem koronę słoneczną, tym samym podkreślając fanatyczne oddanie kleryków Świątyni Słońca. Znacznie przy tym zwiększają zadawane przez nią obrażenia.
Atak: +5
Obrażenia: 2d4+5 (7-13)
Wytrzymałość: 6
Identyfikacja / Naprawa: 6
Wartość: 300                        Poziom: 3-5

Uświęcone berło
Te świetnie wykonane maczugi, stanowiące zarówno symbol stanowiska jak i broń, noszone są przez wewnętrzny krąg kapłanów Świątyni Słońca. Bogato zdobiony trzonek łagodzi przerażający wygląd ich kolczastych, powlekanych erudinem głowic.
Atak: +7
Obrażenia: 2d4+7 (9-15)
Wytrzymałość: 6
Identyfikacja / Naprawa: 9
Wartość: 450                        Poziom: 4-5

Bojowa trollowa maczuga
Podczas gdy większość ras koncentrowała się na rozwoju broni siecznej, trolle zawsze zadowalały się prostymi typami broni obuchowej. Ta brutalna broń wykuta z jednego kawałku staltu jest typowym przykładem ich rzemiosła.
Atak: +11
Obrażenia: 2d4+11 (13-19)
Wytrzymałość: 6
Identyfikacja / Naprawa: 12
Wartość: 600                        Poziom: 5-6

Młoty

Wymagana biegłość: Maczuga
Kowalski młot
Ten młot to bardziej narzędzie budowlane niż broń. Można nim jednak zadać potężny, choć niezbyt precyzyjny cios.
Atak: +0
Obrażenia: 2d5 (2-10)
Wytrzymałość: 6
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 1
Wartość: 120                        Poziom: 1-3

Bojowy młot
Ten młot jest wykorzystywany przez piechurów jako uzupełniająca broń służąca do dobijania przeciwników, którzy upadli na ziemię.
Atak: +3
Obrażenia: 2d5+3 (5-13)
Wytrzymałość: 6
Identyfikacja / Naprawa: 3
Wartość: 300                        Poziom: 2-4

Wojskowy młot
Udoskonalona wersja młota bojowego. Cięższa, lepiej wyważona i bardziej wytrzymała. Choć wymaga siły od użytkownika, to stanowi jednak straszną broń przeciwko przeciwnikom zarówno nieopancerzonym, jak i opancerzonym.
Atak: +6
Obrażenia: 2d5+6 (8-16)
Wytrzymałość: 6
Identyfikacja / Naprawa: 5
Wartość: 450                        Poziom: 3-5

Słoneczny młot
Klerycy Słońca nie mogą używać broni siecznej. Naturalnym rezultatem takiego ograniczenia jest fakt, że używają wspaniałych młotów bojowych. Aby dodatkowo zamanifestować swe oddanie, ozdabiają powierzchnię obucha wytłoczonym symbolem Słońca.
Atak: +9
Obrażenia: 2d5+9 (11-19)
Wytrzymałość: 6
Identyfikacja / Naprawa: 8
Wartość: 650                        Poziom: 4-5

Trollowy młot
Aby docenić doskonały kształt i wyważenie tej broni, trzeba ją wziąć do ręki. Głowica młota wycięta jest z jednego kawałka minerału. Kowale trolli poświęcają niekiedy całe życie na opanowanie techniki kształtowania głowic, które zachowują niezwykłą twardość nie będąc jednocześnie podatnymi na pękanie..
Atak: +12
Obrażenia: 2d5+12 (14-22)
Wytrzymałość: 6
Identyfikacja / Naprawa: 12
Wartość: 890                        Poziom: 5-6

Kije

Wymagana biegłość: Kij
Podróżny kij
Podróżujących po Jadame czeka wiele niebezpieczeństw. Nawet osoby najbardziej pokojowo nastawione noszą jakąś broń. Te zakończone żelazem kije podróżne są najczęstszym wyborem wędrowców.
Atak: +0
Obrażenia: 2d4 (2-8)
Wytrzymałość: 3
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 1
Wartość: 40                          Poziom: 1-3

Zakończony kulą kij
Kij zakończony głowicą z wypolerowanego turkusu, która nadaje mu większą skuteczność uderzenia.
Atak: +2
Obrażenia: 2d4+2 (4-10)
Wytrzymałość: 3
Identyfikacja / Naprawa: 3
Wartość: 150                        Poziom: 2-4

Kapłański kij
Ten wspaniale ozdobiony kij jest dziełem rzemiosła jaszczuroludzi. Takie kije, obciągnięte egzotycznymi skórami i zakończone głowicami z brązu, noszone są przez kapłanów jaszczuroludzi jako symbol ich pozycji.
Atak: +4
Obrażenia: 2d4+4 (6-12)
Wytrzymałość: 3
Identyfikacja / Naprawa: 5
Wartość: 250                        Poziom: 3-5

Wężowy kij
Tego typu kije mogą wydawać się niewygodne, ale są produktem magii. Podczas walki wiją się ze zwierzęcą inteligencją, aby zadawać ciosy w słabe miejsca obrony przeciwników.
Atak: +6
Obrażenia: 2d4+6 (8-14)
Wytrzymałość: 3
Identyfikacja / Naprawa: 8
Wartość: 400                        Poziom: 4-5

Kościany kij
Kije wykonane z kręgosłupów wiwern i zakończone łuskami smoka są produktem rzemiosła nekromantów. Rzadko można znaleźć egzemplarz tej zabójczej broni, który nie jest wyposażony w jakieś potężne zaklęcie.
Atak: +8
Obrażenia: 2d4+8 (10-16)
Wytrzymałość: 3
Identyfikacja / Naprawa: 12
Wartość: 600                        Poziom: 5-6