Kordelasy
Zardzewiały kordelas | ||
Ta broń mogła kiedyś mieć pewną jakość, ale trawiąca ją od lat korozja uniemożliwia prawidłową ocenę. | ||
Atak: +0 Obrażenia: 2d4 (2-8) Wytrzymałość: 7 | Przedmiot nie może zostać zaklęty Identyfikacja / Naprawa: 1 Wartość: 40 Poziom: 1-3 |
Gobliński bułat | ||
Po wojnach goblinów z ogrami, gdy gobliny z Głębi Gowdar zniknęły z powierzchni Jadame, to tysiące tych mieczy pojawiło się w powszechnej sprzedaży. | ||
Atak: +2 Obrażenia: 2d4+2 (4-10) Wytrzymałość: 7 | Identyfikacja / Naprawa: 3 Wartość: 290 Poziom: 2-4 |
Regnański kordelas | ||
Te miecze, stanowiące podstawowe uzbrojenie regnańskich marynarzy, zdobyły sobie powszechne uznanie. | ||
Atak: +6 Obrażenia: 2d4+6 (8-14) Wytrzymałość: 7 | Identyfikacja / Naprawa: 5 Wartość: 590 Poziom: 3-5 |
Regnański jatagan | ||
Znacznie przesunięty do przodu środek ciężkości tej broni zapewnia jej dodatkową skuteczność uderzenia, ale wymaga od użytkownika wielkiej siły i umiejętności. | ||
Atak: +8 Obrażenia: 2d4+8 (10-16) Wytrzymałość: 7 | Identyfikacja / Naprawa: 9 Wartość: 790 Poziom: 4-5 |
Kapitański kordelas | ||
Te doskonałe miecze wręczane są regnańskim kapitanom rozpoczynającym służbę, aby pomóc im uzyskać szacunek wrogów i podwładnych. | ||
Atak: +11 Obrażenia: 2d4+11 (13-19) Wytrzymałość: 7 | Identyfikacja / Naprawa: 12 Wartość: 1 100 Poziom: 5-6 |
Długie miecze
Miecz | ||
Te produkowane w wielkich ilościach miecze o nieco przesuniętym środku ciężkości stanowią uzbrojenie poborowych w całym kraju. | ||
Atak: +0 Obrażenia: 3d3 (3-9) Wytrzymałość: 8 | Przedmiot nie może zostać zaklęty Identyfikacja / Naprawa: 1 Wartość: 50 Poziom: 1-3 |
Trollowy miecz | ||
Pomimo prymitywnego wykonania, znaczny ciężar tej broni zapewnia doskonałą skuteczność uderzenia. | ||
Atak: +3 Obrażenia: 3d3+3 (6-12) Wytrzymałość: 8 | Przedmiot nie może zostać zaklęty Identyfikacja / Naprawa: 3 Wartość: 200 Poziom: 2-4 |
Elficki miecz | ||
Broń wykonana przez mroczne elfy z miasta Alvar. Jej wygięte ostrze zapewnia dobry kąt cięcia. | ||
Atak: +6 Obrażenia: 3d3+6 (9-15) Wytrzymałość: 8 | Identyfikacja / Naprawa: 6 Wartość: 350 Poziom: 3-5 |
Zakonny miecz | ||
Miecz dla prawdziwego szermierza. Często widywany wśród co bardziej zamożnych zakonów rycerskich. | ||
Atak: +9 Obrażenia: 3d3+9 (12-18) Wytrzymałość: 8 | Identyfikacja / Naprawa: 9 Wartość: 500 Poziom: 4-5 |
Czempioński miecz | ||
Broń wykonywana specjalnie dla członków erathiańskiego Zakonu Miecza. Tradycyjnie, miecze te grzebane były wraz z poległymi właścicielami na terenach świętych i strzeżonych, są to zatem rzadkie egzemplarze. | ||
Atak: +12 Obrażenia: 3d3+12 (15-21) Wytrzymałość: 8 | Identyfikacja / Naprawa: 12 Wartość: 650 Poziom: 5-6 |
Pałasze
Żelazny pałasz | ||
Niektórzy szermierze twierdzą, że miękkie żelazo tego miecza daje im pewne przewagi podczas walki. Żaden z tych szermierzy nie wydaje się być zbyt stary. | ||
Atak: +0 Obrażenia: 3d4 (3-12) Wytrzymałość: 8 | Przedmiot nie może zostać zaklęty Identyfikacja / Naprawa: 1 Wartość: 100 Poziom: 1-2 |
Wielki trollowy miecz | ||
Pomimo prymitywnego kształtu i wykonania, ta wykuwana przez trolle broń jest bardzo skuteczna w silnych rękach. | ||
Atak: +2 Obrażenia: 3d4+2 (5-14) Wytrzymałość: 8 | Identyfikacja / Naprawa: 4 Wartość: 300 Poziom: 2-4 |
Jaszczurzy pałasz | ||
Jaszczuroludzie wytwarzają prawdziwie niezawodną broń. | ||
Atak: +6 Obrażenia: 3d4+6 (9-18) Wytrzymałość: 8 | Identyfikacja / Naprawa: 7 Wartość: 600 Poziom: 3-5 |
Rycerski pałasz | ||
Ciężar tego miecza mógłby czynić go nieporęcznym w walce, gdyby nie jego doskonałe wyważenie. | ||
Atak: +9 Obrażenia: 3d4+9 (12-21) Wytrzymałość: 8 | Identyfikacja / Naprawa: 9 Wartość: 800 Poziom: 4-5 |
Archanielski pałasz | ||
To ostrze z czystego erudinu potrafi przeciąć zbroję jak masło i lśni światłem gwiazd. Istnieją wspanialsze miecze, ale można je policzyć na palcach jednej ręki. | ||
Atak: +12 Obrażenia: 3d4+12 (15-24) Wytrzymałość: 8 | Identyfikacja / Naprawa: 13 Wartość: 1 100 Poziom: 5-6 |
Miecze dwuręczne
Oburęczny miecz | ||
Znaczny ciężar i długość tego miecza sprawiają, że ciosy mają większy zasięg i skuteczność. Tak poza tym, ta broń raczej nie zachwyca swoją jakością. | ||
Atak: +0 Obrażenia: 4d5 (4-20) Wytrzymałość: 8 | Identyfikacja / Naprawa: 1 Wartość: 400 Poziom: 1-3 |
Półtoraręczny elficki miecz | ||
Miecze o nieco zmniejszonych proporcjach, często noszone przez elfickich strażników karawan. Są niemal tak lekkie, że można by używać ich jako broni jednoręcznej. | ||
Atak: +2 Obrażenia: 4d5+2 (6-22) Wytrzymałość: 8 | Identyfikacja / Naprawa: 4 Wartość: 500 Poziom: 2-4 |
Minotaurowy miecz | ||
Tylko obdarzeni wielką siłą i zmysłem równowagi potrafią w wirze walki z wdziękiem wykonywać zamachy tymi potężnymi mieczami. | ||
Atak: +6 Obrażenia: 4d5+6 (10-26) Wytrzymałość: 8 | Identyfikacja / Naprawa: 7 Wartość: 800 Poziom: 3-5 |
Smocze ostrze | ||
Tnąca głęboko, doskonale wyważona broń zaprojektowana do jednego celu - zabijania smoków. | ||
Atak: +9 Obrażenia: 4d5+9 (13-29) Wytrzymałość: 8 | Identyfikacja / Naprawa: 9 Wartość: 1 250 Poziom: 4-5 |
Katowski miecz | ||
Ten miecz wykuty z oczyszczonego stopu erudinu, a następnie hartowany w płynnej lawie jest świetnie zrównoważony i praktycznie niemożliwy do stępienia - jego przerażający wygląd nie kłamie. | ||
Atak: +12 Obrażenia: 4d5+12 (16-32) Wytrzymałość: 8 | Identyfikacja / Naprawa: 13 Wartość: 2 000 Poziom: 5-6 |