Miecze

Kordelasy

Zardzewiały kordelas
Ta broń mogła kiedyś mieć pewną jakość, ale trawiąca ją od lat korozja uniemożliwia prawidłową ocenę.
Atak: +0
Obrażenia: 2d4 (2-8)
Wytrzymałość: 7
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 1
Wartość: 40                          Poziom: 1-3

Gobliński bułat
Po wojnach goblinów z ogrami, gdy gobliny z Głębi Gowdar zniknęły z powierzchni Jadame, to tysiące tych mieczy pojawiło się w powszechnej sprzedaży.
Atak: +2
Obrażenia: 2d4+2 (4-10)
Wytrzymałość: 7
Identyfikacja / Naprawa: 3
Wartość: 290                        Poziom: 2-4

Regnański kordelas
Te miecze, stanowiące podstawowe uzbrojenie regnańskich marynarzy, zdobyły sobie powszechne uznanie.
Atak: +6
Obrażenia: 2d4+6 (8-14)
Wytrzymałość: 7
Identyfikacja / Naprawa: 5
Wartość: 590                        Poziom: 3-5

Regnański jatagan
Znacznie przesunięty do przodu środek ciężkości tej broni zapewnia jej dodatkową skuteczność uderzenia, ale wymaga od użytkownika wielkiej siły i umiejętności.
Atak: +8
Obrażenia: 2d4+8 (10-16)
Wytrzymałość: 7
Identyfikacja / Naprawa: 9
Wartość: 790                        Poziom: 4-5

Kapitański kordelas
Te doskonałe miecze wręczane są regnańskim kapitanom rozpoczynającym służbę, aby pomóc im uzyskać szacunek wrogów i podwładnych.
Atak: +11
Obrażenia: 2d4+11 (13-19)
Wytrzymałość: 7
Identyfikacja / Naprawa: 12
Wartość: 1 100                     Poziom: 5-6

Długie miecze

Miecz
Te produkowane w wielkich ilościach miecze o nieco przesuniętym środku ciężkości stanowią uzbrojenie poborowych w całym kraju.
Atak: +0
Obrażenia: 3d3 (3-9)
Wytrzymałość: 8
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 1
Wartość: 50                          Poziom: 1-3

Trollowy miecz
Pomimo prymitywnego wykonania, znaczny ciężar tej broni zapewnia doskonałą skuteczność uderzenia.
Atak: +3
Obrażenia: 3d3+3 (6-12)
Wytrzymałość: 8
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 3
Wartość: 200                        Poziom: 2-4

Elficki miecz
Broń wykonana przez mroczne elfy z miasta Alvar. Jej wygięte ostrze zapewnia dobry kąt cięcia.
Atak: +6
Obrażenia: 3d3+6 (9-15)
Wytrzymałość: 8
Identyfikacja / Naprawa: 6
Wartość: 350                        Poziom: 3-5

Zakonny miecz
Miecz dla prawdziwego szermierza. Często widywany wśród co bardziej zamożnych zakonów rycerskich.
Atak: +9
Obrażenia: 3d3+9 (12-18)
Wytrzymałość: 8
Identyfikacja / Naprawa: 9
Wartość: 500                        Poziom: 4-5

Czempioński miecz
Broń wykonywana specjalnie dla członków erathiańskiego Zakonu Miecza. Tradycyjnie, miecze te grzebane były wraz z poległymi właścicielami na terenach świętych i strzeżonych, są to zatem rzadkie egzemplarze.
Atak: +12
Obrażenia: 3d3+12 (15-21)
Wytrzymałość: 8
Identyfikacja / Naprawa: 12
Wartość: 650                        Poziom: 5-6

Pałasze

Żelazny pałasz
Niektórzy szermierze twierdzą, że miękkie żelazo tego miecza daje im pewne przewagi podczas walki. Żaden z tych szermierzy nie wydaje się być zbyt stary.
Atak: +0
Obrażenia: 3d4 (3-12)
Wytrzymałość: 8
Przedmiot nie może zostać zaklęty
Identyfikacja / Naprawa: 1
Wartość: 100                        Poziom: 1-2

Wielki trollowy miecz
Pomimo prymitywnego kształtu i wykonania, ta wykuwana przez trolle broń jest bardzo skuteczna w silnych rękach.
Atak: +2
Obrażenia: 3d4+2 (5-14)
Wytrzymałość: 8
Identyfikacja / Naprawa: 4
Wartość: 300                        Poziom: 2-4

Jaszczurzy pałasz
Jaszczuroludzie wytwarzają prawdziwie niezawodną broń.
Atak: +6
Obrażenia: 3d4+6 (9-18)
Wytrzymałość: 8
Identyfikacja / Naprawa: 7
Wartość: 600                        Poziom: 3-5

Rycerski pałasz
Ciężar tego miecza mógłby czynić go nieporęcznym w walce, gdyby nie jego doskonałe wyważenie.
Atak: +9
Obrażenia: 3d4+9 (12-21)
Wytrzymałość: 8
Identyfikacja / Naprawa: 9
Wartość: 800                        Poziom: 4-5

Archanielski pałasz
To ostrze z czystego erudinu potrafi przeciąć zbroję jak masło i lśni światłem gwiazd. Istnieją wspanialsze miecze, ale można je policzyć na palcach jednej ręki.
Atak: +12
Obrażenia: 3d4+12 (15-24)
Wytrzymałość: 8
Identyfikacja / Naprawa: 13
Wartość: 1 100                     Poziom: 5-6

Miecze dwuręczne

Oburęczny miecz
Znaczny ciężar i długość tego miecza sprawiają, że ciosy mają większy zasięg i skuteczność. Tak poza tym, ta broń raczej nie zachwyca swoją jakością.
Atak: +0
Obrażenia: 4d5 (4-20)
Wytrzymałość: 8
Identyfikacja / Naprawa: 1
Wartość: 400                        Poziom: 1-3

Półtoraręczny elficki miecz
Miecze o nieco zmniejszonych proporcjach, często noszone przez elfickich strażników karawan. Są niemal tak lekkie, że można by używać ich jako broni jednoręcznej.
Atak: +2
Obrażenia: 4d5+2 (6-22)
Wytrzymałość: 8
Identyfikacja / Naprawa: 4
Wartość: 500                        Poziom: 2-4

Minotaurowy miecz
Tylko obdarzeni wielką siłą i zmysłem równowagi potrafią w wirze walki z wdziękiem wykonywać zamachy tymi potężnymi mieczami.
Atak: +6
Obrażenia: 4d5+6 (10-26)
Wytrzymałość: 8
Identyfikacja / Naprawa: 7
Wartość: 800                        Poziom: 3-5

Smocze ostrze
Tnąca głęboko, doskonale wyważona broń zaprojektowana do jednego celu - zabijania smoków.
Atak: +9
Obrażenia: 4d5+9 (13-29)
Wytrzymałość: 8
Identyfikacja / Naprawa: 9
Wartość: 1 250                     Poziom: 4-5

Katowski miecz
Ten miecz wykuty z oczyszczonego stopu erudinu, a następnie hartowany w płynnej lawie jest świetnie zrównoważony i praktycznie niemożliwy do stępienia - jego przerażający wygląd nie kłamie.
Atak: +12
Obrażenia: 4d5+12 (16-32)
Wytrzymałość: 8
Identyfikacja / Naprawa: 13
Wartość: 2 000                     Poziom: 5-6